Laat je creatieve geest de vrije loop en creëer je eigen huisstijl

In het tweede jaar, krijgen onze studenten voor het vak vormgeving de kans om een huisstijl te creëren voor hun zelfgekozen communicatiebureau . Hierbij leren ze welke lettertypes, kleuren en logo’s er bestaan en welke het beste aansluiten bij hun bedrijf.

Laat je ideeën de vrije loop en laat je inspireren door reeds bestaande bedrijven. Men krijgt alle vrijheid en gaat nadien zelf aan de slag met het ontwerpen van hun eigen logo, de gekozen kleurcombinaties en leuke lettertypes. Ook het vormgeven van een visitekaartje zit in het takenpakket van deze opdracht. Hierop vermeld men het logo, naam en slogan van je bedrijf. Verder hebben ze alle vrijheid dit ontwerp uit te werken volgens hun manier. Tot slot kiezen ze een drager voor hun werk. Dit kan een linnenzak, koffiemok,… zijn. Hierop verschijnt hun logo en hebben ze meteen een idee hoe het er op ‘echte’ zaken zal uitzien.

Benieuwd naar meer? Hieronder zie je enkele schitterende resultaten van een aantal studenten uit het tweede jaar! Zo krijg je een beeld van hoe de theorie wordt omgezet in krachtige praktijk.

Ik ontwikkelde een huisstijl voor het muziek PR-agency dat ik voor een andere schoolopdracht samen met een medestudent in elkaar bokste. Een verhaal had ik dus al, enkel nog een visuele identiteit in elkaar steken die erbij past. Ik liet mijn ogen stelen bij enkele fijne culturele collectieven (zoals Proeftuin, enfnts terribles en Friends Of Friends) en nam mijn favoriete kleuren roze en blauw als basis voor mijn stijl. Net zoals mijn agency en ikzelf is deze huisstijl een beetje speels, maar toch modern en strak. Om het met mijn favoriete Behance moodboard te zeggen: “Een beetje edgy maar wel tof”!

Antoon Derijcke

Geef een reactie