Afterfive, dé student run agency van Thomas More! Hierin werken 16 studenten en 4 docenten samen aan het onderhouden van het social media kanaal, het optimaliseren van onze richting communicatiemanagement en het werven van nieuwe studenten. Samen werken we zowel on- als offline aan een betere website en beleving.
Maar om van Afterfive een deeltje te mogen uitmaken, kregen alle studenten communicatiemanagement van het tweede jaar de kans om zich in te schrijven. Maar niet zomaar inschijven… Ze moesten bewijzen dat net zij dat plekje verdienden bij het communicatiebureau A5. De briefing was duidelijk ‘Verras ons, waarom moeten wij jou kiezen?’. De inzendingen waren dan ook enorm uiteenlopend, divers en uniek. Sommigen creëerden een website, anderen maakte een filmpje en nog andere deden iets helemaal anders.
Zo gezegd, zo gedaan. Een heleboel mensen schreven zich in, maar slechts 16 mensen konden een plaatsje bemachtigen. En zo begonnen deze 16 creatieve duizendpoten aan een nieuw avontuur in A5.
Benieuwd naar de inleveringen van 2021? Scroll dan zeker even naar beneden!
Voor mijn inzending bij Afterfive, heb ik gekozen voor een puzzelspel. Ik liet mijn creatieve geest de vrije loop en kwam tot dit idee. Ik maakte vier exemplaren van deze puzzel, voor iedere docent één. Deze puzzels legde ik dan ook handmatig in hun bakje op campus de Ham om zo de docenten al persoonlijk aan te spreken. Op de voorkant van de puzzel, stond een foto van mezelf met hierop ‘Afterfive’ geschreven en op de achterkant van de puzzelstukjes stond er steeds een eigenschap van mezelf. Op deze manier leerde de docenten mij al iets beter kennen en hoopte ik ze toch enigszins te overtuigen van mijn capaciteiten. Ik ben dan ook enorm blij dat ik deze kans ook heb gekregen en met een rugzak vol ervaringen aan het volgend avontuur kan beginnen
Karo Verstraeten
Naast deze inspirerende ideeën, kozen ook enkele studenten voor een ander medium. Hieronder kan je de creatieve videoboodschap van Emma Nijs terugvinden.