Binnen het vak “Inspiration Lab” proeven onze eerstejaarsstudenten van het echte leven als communicatiespecialist. Maar, in het academiejaar 2019-2020 proefden ze van Jupiler 0.0%. Ja hoor, that’s also part of the job! Waarom? Ze kregen de opdracht een manier te zoeken om mensen kennis te laten maken met Jupiler 0.0%. Daarvoor moet je het merk toch eerst kennen, niet?
In 2013 bracht AB InBev “Jupiler Niet Alcoholisch” op de markt. Dit bier kende geen succes omdat bierdrinkers vonden dat de smaak van Jupiler NA niet overeenstemde met het echte bier. Omdat het bier weinig succes kende, besloot AB InBev het bier van de markt te halen.
Enkele jaren later, in 2017, daalde de verkoop van bier omdat mensen bewuster omgingen met de aankoop en consumptie van alcoholische dranken. Daarom lanceerde AB InBev in 2017 zijn nieuw alcoholvrij bier. Maar… niet iedereen was overtuigd de nieuwe Jupiler 0.0% een kans te geven na de blunder met Jupiler NA.
Benieuwd hoe onderstaande groep het aanpakte? Scroll verder!
De doelgroep van Jupiler zijn mannen tussen 30 en 54 jaar uit de middenklasse, met een bourgondische levensstijl. House of zero werd gebaseerd op de volgende interesses van de doelgroep: lekker eten, experience en exclusiviteit. Daarnaast verwerkten we een trend in House Of Zero: een rooftopbar, waar finger food, én een gratis Jupiler 0.0% wordt aangeboden. Wie houdt nu niet van gratis zero-bier?
Juliana Fassotte